سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساماندهی کالاها و فروشگاه های جزیره کیش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آزادگاه کیش، رییس کمیته نظارت بر نرخ خدمات مقر تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اعلام این مطلب افزود: اقدامات این کمیته از 20 بهمن ماه و زودتر از سالهای ماضی آغاز و با نرخ گذاری تمام کالاها و خدمات ، تمامی صنوف موظف به نصب برچسب قیمت بر روی کالاهای خود شدند.

 

"علی جیرفتی" با بیان اینکه این اقدام در یک فرایند پیوسته تذکر و جریمه اجرایی شده گفت: از 25 اسفند ماه و با آغاز جشنواره نوروزی در کیش تمام صنوف اقدام به اعلام و نصب برچسب قیمت برای کالاها و خدمات خود کرده اند.

 

وی همچنین جمع آوری برندهای تقلبی در کیش را یکی دیگر از اقدامات انجام شده عنوان کرد و اظهار داشت: برخورد با برندهای تقلبی از بهمن 93 نخست شد و در حال آماده گردشگران و خریداران می توانند با اطمینان از فروشگاههایی که یک برند را در تابلوی خویش به نمایش گذاشته اند خریداری نمایند.

 

به گفته وی، در حوزه کالاهای بهداشتی و آرایشی و مواد غذایی نیز علاوه بر اقدامات نظارتی در مبادی ورودی کیش کالاهای غیراستاندارد از سطح بازارها و مراکز تجاری کیش جمع آوری و معدوم شده اند.

 

جیرفتی در خصوص ساماندهی حراجی ها در کیش نیز گفت: با همکاری جامعه بازاریان و بازرگانان کیش و اداره بازرگانی سازمان آزادگاه کیش، تنها حراجی های دارای پروانه امکان فعالیت داشته و خریداران دقت داشته باشند که پروانه برگزاری حراجی با ذکر تاریخ پیش درآمد و پایان باید در معرض دید خریداران نصب شده باشد.

 

رییس کمیته بازرسی بر نرخ خدمات مقر تسهیلات سفرهای نوروزی کیش ذخیره سازی کالاهای اساسی در سردخانه های کیش را یکی دیگر از اقدامات اتمام شده عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت کیش در ایام تعطیلات نوروزی و احتمال عدم امکان انتقال مواد غذایی به جزیره در شرایط نامناسب آب و هوایی ذخیره سازی کالاهای اساسی انجام شده و هیچ نگرانی در این خصوص هستی ندارد.

 

جیرفتی افزود: همچنین اقدامات نظارتی درباره قیمت فروش ماهی در شب سنه تحویل و میوه و تره بار در فرمان کار پیمان گرفته و با حضور ناظران گردانیدن بازرگانی بازبینی لازم درباره قیمت کالاهای عرضه شده اتمام می شود.

 

به گفته وی نرخ نامه مراکز فروش میوه و تره بار با اعتبار 28 اسفند الی 15 فروردین اعلام شده و پنج مرکز فروش میوه و تره بار نیز با نرخ پایین تر از نرخ نامه و تخفیف 20 تا 25 درصدی در شهرک صدف، نوبنیاد و کمپ های اقامتی خدمات خویش را به کیشوندان و گردشگران ارائه می کنند.

 

جیرفتی افزود: درباره عرضه کالاهای سوپرمارکتی نیز نرخ نامه از بهمن ماه 1393 اعلام شده و 8 یکتا صنفی در مراکز پرتردد جزیره اجناس خویش را با نرخ های پایین تر از نرخ نامه و با قیمت روی برچسب کالا به فروش می رسانند.

 

به گفته وی، طی بازدیدهای سپریدن شده در روزهای ماضی بیش از 180 واحد تجاری و 210 واحد خدماتی باره ارزیابی پیمان گرفته که تمام موارد عدم انطباق تورهای کیش با موازین با تذکر و جریمه برطرف شده است.

 

گردشگران و کیشوندان در تمام ساعات شبانه روز می توانند مراتب شکایت و گزارش از تخلفات را به سامانه 2424 اعلام و ظرف 24 ساعت نتیجه رسیدگی به تقاضا آنان اعلام می شود.